En dröm påväg att besannas!

Woohoo! Har gått i köpastankar ett tag nu. Idag fann vi den: BILEN! Vi kollade tidigare in en Merca som vi i princip bestämt oss för, det fanns bara ett litet problem med den: E 280 = 2,8 l bensinmotor. Idag fann vi en farmare som vi tar istället (säger inte hurudan, det får ni se senare) den är ett betydligt bättre köp även om priset stiger en liten aning. Diesel is the shit!

Väntar bara på att få åka och hämta skönheten nu så vi får visa upp henne åt omvärlden, men just nu är det änsålänge en hemlighet :D Lalalalaalala.. typ! Ja, jag vet! Jag ÄR trött och imorgon har jag nattskifte 1900-0500. Hoppas det är folk ute i farten så man får nå lite cash. Just nu ser det ganska bra ut till nästa lön, fortsätter det såhär så får jag lite pengs att röra mig med (alltså sätta undan i bilen och till vår lilla Estlandstrip) Faasen va jag skulle ha lust att vinna på lotto nu, 500€ skulle räcka bra men 10.000 eller 100.000 skulle ju också vara görfint!

Nåja! Båda jobbar så nog klarar vi oss, vi borde bara börja äta billigare. Mestadels mitt fel då jag inte alltid orkar göra mat "njää.. kan vi inte hämta pizza istället... orkar inte nu" SKÄRPNING Erik! Nu gäller det att sluta endast tänka ekonomiskt utan börja agera ekonomiskt istället. Det skall väl gå att fixa? Jag har en liten sparburk som jag kallar "Burken" och dit sätter jag all dricks jag får från jobbet men nu på sistone har folk dricksat lite dåligt, en del har jag iallafall fått sparat :)

Har satt upp en sorts budget för resn också. Vill verkligen att den skall hålla iallafall någorlunda! Måste dessutom planera lite mera på resan men det är ju gott om tid ännu (15 aug - 18 aug) hotellet är bokat men hittills inget annat. Båten måste vi kolla lite med, avgångsresan kan vi boka men tillbakaresan är för långt borta :/ Vi skall köra bil ner och ta den över, sedan låter vi den stå på hotellparkeringen medans vi strövar omkring i gamla stan ett par dagar och skaffar hem souvenirer av olika slag. Sedan packar vi bara allt i bilen och kör upp igen, smart va?

Nä hörni! Nu skall jag nog gå och lägga mig! Klockan visar sent och jag har sömnbrist att ta igen. Men vi hörs väl kanske imorgon?

See you next time!

//Erik

Kommentarer
Postat av: emelie

Haha, jadu. Tänkte mest att smaken skulle bli densamma om man uteslöt grädden eftersom det var en så liten mängd, men grädde i glass är ju annars ett måste (;

2010-03-20 @ 10:10:56
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: Erik

aah, ok... men man borde istället byta ut en del av mjölken till grädde. Då skulle det troligtvis bli bättre :)

2010-03-20 @ 12:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0