Endast i drömmens värld.... änsålänge!

Ojjojj... Nu har Erik börjat drömma om ett nytt kök (borde bara skaffa en bostad att sätta sitt nya kök i först...) Var in och kollade på ILVE.se och kunde bara konstatera WOW! Jag SKALL ha en gasspis.

Denna gasspis fann jag på http://www.italianbrands.se/ilve-gasspisar/prod_XSP_QDR_QDC120FRMP.html

Den jag fastnade för såg ut såhär!

Teknisk information: Storlek = 120 cm, Ugnar = 2 st, Gasbrännare = 6 st, Gaseffekt = 18,8 kw, Mått = 120 x 85-91 x 60 cm, El = 230V 2-fas+N+J, Eleffekt = 5,2kw, Säkring = 2 x 16 amp. Det finns altså två ugnar, sex gasbrännare, ett stekbord i rostfritt och en fritös(!) JAG SKA HA!!!  Jag skall bli rik, köpa bostad och fixa köket med en FET gasspis. JA!

 

Heelt underbart! Denna feber är et direkt resultat av at jag köpte tisningen Plaza - stora köks och badrumsguiden! Sa jag också att jag vill bygga badrum? Inte? Nå, det vill jag också göra. Skapa att EXCLUSIVT badrum och ett EXCLUSIVT kök i ett egetritat EXCLUSIVT hus... Kan någon ge mig en miljon? Hinner inte spara ihop allt nämligen :/

Nåja! Dags för Erik att komma ner på jorden och tillbaks till det vakna livets misär. Eller hur är det de brukar säga?

 

Jag tänker fråga dig kära läsare. Vad är det som du skulle vilja fixa i din bostad just nu? Kommentera gärna och skapa en diskussion! Det blir roligare om ni också säger något så det inte blir en enda monolog av det hela :)

 

See you next time!

 

// Erik

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0